torsdag 13 november 2008

VANSINNE!!!

Idag gjorde Dow Jones nåt fullständigt crazy!

Först vänder kurvan ned 100 punkter på tio minuter strax före kl. 13 Eastern Standard Time och efter att vid 13-snåret Eastern Standard Time nått 8000 punkter och slagit bottennoteringen från 27 oktober (DJIA 8,175.44), så vänder kurvan plötsligt upp, och det skoningslöst! På 3 h stiger Dow Jones 835 punkter!

Jag undrar om ett sånt här rally på börserna är vettigt, med tanke på OECDs senaste rapporter. OECD forecasts a protracted economic slowdown in US, Japan and Euro area Vi kommer att få uppleva recession nästa år, och vi kan inte vänta nån ändring till det positiva förrän under det tredje kvartalet år 2009.

Ja, ja! Inte mina pengar ändå så. Själv skulle jag föredra att satsa på inverse ETF, t.ex. XACT Bear som avkastar ca 1,5 ggr. den omvända dagliga avkastningen på OMXS30 index.

När Dow Jones ligger kring 7000 punkter i juli 2009, så kan jag tänka mig att smått börja investera i vanliga ETF och andra värdepapper.

---

UPPDATERING:

Läs denna underbara analys av Dow Jones!

Down 309 Points, Up 552 Points…Fast Enough For Ya? Let's not even get into "reasons" why the Dow went bipolar on November 13.

Även bear markets har sina rallies! Börsen kan synas ha gått in i en bullish fas, när kurvorna pekar uppåt en period, men resultatet kan bli en katastrof i ett längre perspektiv. Vi skall icke förglömma att kurvor oscillerar. Just idag oscillerade kurvan uppåt, men jag väntar bara på att Dow Jones kommer att gå tillbaka under 8000 punkter. Kanske nästa dag, nästa vecka eller nästa månad.

Inga kommentarer:

 
bloggping
View My Stats
Creeper